Spørsmål og svar om forhåndsbestilling

Hva er forhåndsbestilling?

Forhåndsbestilling gjør det mulig å kjøpe et produkt før det er tilgjengelig. Ved å forhåndsbestille produktet kan du reserve det og sikre at du er blant de første som mottar produktet når salget starter og det har blitt tilgjengelig for kjøp. Startdatoen for salget som vises under knappen for bestilling, indikerer en omtrentlig dato for når du kommer til å motta det forhåndsbestilte produktet.

Hvorfor forhåndsbestille at produkt?

Forhåndsbestilling er en enkel måte å reservere et produkt på. Du blir da garantert en av de første som mottar produktet. Og ikke nok med det. Forhåndsbestilling betyr at du ikke trenger å stå i kø utenfor butikken når produktet slippes for salg, eller risikere å måtte vente enda lenger fordi produktet er utsolgt når du endelig kommer frem til kassen. Når du forhåndsbestiller, blir produktet levert med én gang det er tilgjengelig, det vil si at du mottar det på startdatoen for salget eller kort tid etter.

Hva er Reserver nå?

Når et produkt annonseres, gir vi kundene våre muligheten til å reservere og forhåndsbestille dette produktet før salget starter. Antallet produkter som er tilgjengelig for forhåndsbestilling, er imidlertid begrenset. Dette betyr at vi kan gå tom for produktene som er holdt av til forhåndsbestillinger, noe som igjen betyr at vi ikke kan garantere at du er blant de første kundene som mottar et forhåndsbestilt produkt.

Hvis dette skjer, gir vi deg sjansen til å reserve et produkt, men vi kan ikke levere før vi har fått produktet inn på lager igjen. Vi informerer selvsagt om når vi tror vi kan levere produktet. Det er da mulig å reservere produktet i stedet for å forhåndsbestille det.

Når kan jeg motta varen?

Produktet sendes vanligvis like før startdatoen for salget, hvilket betyr at du mottar produktet på startdatoen for salget eller like etter.

Hvis du har reservert produktet, sender vi det så fort vi får varen inn på lager.

Kan jeg kombinere forhåndsbestillingen med kjøp av andre varer?

Selvfølgelig, men hvis du vil motta produktene som ikke er forhåndsbestilt, så fort som mulig, anbefaler vi på det sterkeste at du bestiller dem separat. Hvis du bestiller produkter som ikke er forhåndsbestilt, sammen med forhåndsbestilte produkter, kan dette forsinke leveringen av hele bestillingen. Ikke glem at vi leverer alle bestillinger gratis! Så det kan være klokere å legge inn en separat bestilling for produkter som ikke bestilles på forhånd.

Når jeg kommer til kassen, står det at jeg belastes £ 0,0. Er dette riktig?

Ved en forhåndsbestilling godkjenner vi først kortet ditt uten å faktisk belaste deg for bestillingen. Dette er fordi det kan gå flere uker før produktet sendes, og vi belaster deg ikke for produktet før vi er klare til å sende det. Vi varsler deg via e-post et par dager før vi sender varen for å minne deg på at vi snart kommer til å belaste kortet ditt for hele bestillingsbeløpet. Du får da sjansen til å sikre at du har nok penger på kortet. Både bestillingssammendraget og e-postbekreftelsen viser hele bestillingsbeløpet. Hvis du ikke har nok penger på kortet du bestilte med, når vi skal sende produktet, blir bestillingen dessverre annullert.

Når blir jeg belastet for bestillingen?

Du belastes ikke før vi er klare til å sende produktet. Vi varsler deg via e-post noen dager før vi sender varen for å gi deg sjansen til å sikre at du har nok penger på kortet før du belastes.

Kan jeg endre bestillingen min?

Bestillinger kan dessverre ikke endres når bestillingen er fullført. Dette betyr at vi ikke kan endre fakturerings- og leveringsadressen etter at du har bestilt. Hvis du er nødt til å endre bestillingen, må du annullere den eksisterende bestillingen og bestille på nytt. Dette betyr imidlertid at du kan miste plassen din i køen og risikerer å motta produktet du forhåndsbestilte, senere enn først antatt.

Kan jeg annullere bestillingen min?

Det hender av og til at man ombestemmer seg etter at man har bestilt. Hvis dette skjer, kan du annullere bestillingen hvis varen ikke har blitt sendt ennå. Når varen har blitt sendt, er det ikke lenger mulig å annullere bestillingen. Du kan imidlertid returnere uønskede varer innen 14 dager etter levering. Hvis du tar kontakt med kundeservice, kan du få hjelp med å returnere varene.

Kan jeg returnere varen?

Vi ønsker at du skal være fornøyd med Canon-kjøpet ditt. Hvis du imidlertid skulle ombestemme deg og føler at produktet du har kjøpt, ikke er det rette for deg, eller du av andre grunner ønsker å returnere produktet, kan du selvsagt gjøre dette. Vær oppmerksom på at uønskede varer må returneres innen 14 dager etter at du mottok dem. Hvis du vil returnere produktet, tar du kontakt med kundeservice.

Hva om kortet mitt er utløpt når dere skal sende produktet jeg har forhåndsbestilt?

Vi kan dessverre ikke endre bestillings- og leveringsdetaljer etter at en bestilling har blitt gjennomført. Dette er for å beskytte deg mot svindelforsøk. Bestillingen din blir annullert hvis kortet ditt er utløpt før vi forsøker å belaste det. Hvis kortet ditt utløper før vi varsler deg om at varen har blitt sendt, ber vi deg om å ta kontakt med oss for å annullere den opprinnelige bestillingen og bestille på nytt.

Er alle produkter tilgjengelige for forhåndsbestilling?

Nei, bare utvalgte produkter er tilgjengelige for forhåndsbestilling. Du får se et ikon som viser hvilke varer som er tilgjengelige for forhåndsbestilling på alle produktsider. Når startdatoen for salg er nådd, kan du ikke lenger forhåndsbestille dette produktet.

Hvordan kan jeg være sikker på dere har mottatt bestillingen min?

Når du har fullført bestillingen, mottar du en e-post som bekrefter at vi har mottatt bestillingen. Bekreftelsese-posten inneholder informasjon om hvilke produkter du har bestilt og den antatte forsendelsesdatoen. Hvis du har bestilt, men ikke har mottatt en bekreftelsese-post innen 24 timer, må du ta kontakt med kundeservice.